088 - 2010 500Email contact
83%
herstelt binnen de 90/100 dagen
93%
beveelt ons aan

Post-COVID herstelprogramma

begeleiding van medewerkers met long-covid klachten

Het tempo van het post-COVID herstelprogramma wordt bepaald door de belastbaarheid en draagkracht van de medewerker. Waar mogelijk wordt tijdens dit programma gerichte therapeutische interventie ingezet.

Begeleiding van medewerkers met post-COVID klachten

Ieder post-COVID herstel (psychisch en/of fysiek) is anders en wij gaan dan ook met ieder long cocid hersteltraject anders om. De intensiteit en tijdsduur van de sessies hangen sterk af van de belastbaarheid van de medewerker. Bij specifieke hulpvragen zetten wij zoveel mogelijk multidisciplinaire hulp in van de specialisten uit ons landelijk netwerk. Dit houdt in dat de kans bestaat dat de medewerker moet reizen, als dit niet mogelijk is zal er in de offerte een optie voor reisuren van de VG-specialist worden meegenomen. Eventueel kan er ook gebruik worden gemaakt van online sessies.

post-covid

Wij geloven er namelijk in dat je samen meer kunt bereiken dan alleen. Onze slogan is; “Daar word je beter van”. Je zou het een all-win principe kunnen noemen, gericht op het welbevinden van ieder individu maar ook op het welbevinden van de gemeenschap, of dat nu een bedrijf, organisatie of gezin is. De medewerker wordt er beter van omdat we verder gaan dan het aanreiken van inzichten en tools, we zijn betrokken en toegewijd! De dierbaren rondom de medewerker worden er beter van, ook zij voelen zich gesteund als ze ervaren dat hun naaste snel herstelt. En tenslotte wordt ook de werkgever en/of verzekeraar er beter van doordat zij minder lang worden geconfronteerd met lang verzuim. Dat bespaart kosten.

Publicatie NOS: Persoonlijk begeleider moet post-covidpatiënten helpen juiste zorg te vinden

De NVAB: over herstel & re-integratie voor werkenden met het Post-COVID Syndroom 

 

We werken met een speciaal post-COVID stappenplan
  • Fase 1: Rust en ontspanning. We begeleiden de medewerker bij het volgen van een gezonde leefstijl zodat er ruimte in lijf en geest komt. Om te inventariseren hoe het met de medewerker gaat, beginnen we met de vragenlijst van het Institute of Positive Health (IPH).

  • Fase 2: Onderzoeken/activering. Het (her)ontdekken van mogelijkheden in een passende activiteit. Onze specialist kijkt samen met de medewerker naar de huidige leefstijl en wordt er onderzocht hoe en op welke gebieden deze aangepast kan worden. Hierbij worden de medewerkers in samenspel met onze specialist ondersteund door een 90 dagen online tool van Woosh5 of Greenhabit.

  • Fase 3: Aanpakken van de klachten. Door het inzetten van (paramedische) interventie ontstaan inzichten en bewustwording die ervoor zorgen dat de medewerker zich gezonder voelt, meer eigen verantwoordelijkheid kan gaan nemen en ervaart dat hij of zij keuzemogelijkheden heeft.

  • Fase 4: Acceptatie & borgen van de nieuwe ik. Als het mogelijk en gewenst is, werken we toe naar een situatie waarbij de medewerker dezelfde inzetbaarheid ervaart als voor de COVID-besmetting. Soms blijkt dat echter geen haalbare kaart. Dan is het belangrijk de nieuwe situatie te kunnen accepteren en daar zo positief mogelijk mee om te gaan. Het leven en de activiteiten krijgen mogelijk een nieuwe vorm. Dat is niet alleen van invloed op de medewerker zelf maar ook op de nabije omgeving. Als er gesprekken met leidinggevenden, collega’s, of misschien zelfs familieleden, nodig zijn, dan plannen we daarvoor afspraken en begeleiden de medewerker daarbij.

Re-integratie dient breed te worden gezien, ook terugkeer in het sociale leven kan een vorm van re-integratie zijn na post-COVID problematiek. Onze ervaring leert dat het post-COVID herstelprogramma langer kan duren dan andere herstelprogramma’s die we aanbieden. Tijdens de eindevaluatie zal besproken worden of een vervolgtraject wenselijk is.

Hoe gaan wij te werk?

Na aanmelding van een medewerker nemen wij binnen 24 uur contact op voor het maken van een gratis en vrijblijvende intake.

Tijdens de intake achterhalen we de hulpvraag en inventariseren de klachten en behoefte(s) van de medewerker. We stellen een aanpak voor en controleren of er vertrouwen is tussen onze specialist en je medewerker.

Aan de hand van de bevindingen sturen wij na de intake een offerte naar de opdrachtgever (verzekeraar, werkgever of belangenbehartiger). Dit kan variëren van een x-aantal sessies of een all-in traject (inclusief onbeperkt aantal sessies en alles wat nodig is zodat er geen financiële verrassingen zijn).

Na goedkeuring gaan we direct aan de slag.

 

Wie zijn wij

De VitaliteitsGroep is een landelijk opererende organisatie die is gespecialiseerd in het begeleiden van mensen met burn-out- en overspannenheidsklachten en psychische klachten ten gevolge van een ongeval.

Onze HBO-en academisch geschoolde specialisten, die gezamenlijk ruim 200 methoden en therapieën toe kunnen passen, begeleiden medewerkers bij hun herstel door middel van onze unieke aanpak en zijn wij trots op ons trackrecord dat wij hiermee opgebouwd hebben.

Wat maakt ons anders?

Bij ons staat de medewerker centraal waarbij wij rekening houden met de privé- en werksituatie pre-COVID. Ons doel is deze situatie, met de (nieuwe) beperkingen die er op dit moment zijn, zoveel mogelijk te benaderen.

  • Geen wachttijden (binnen 24 uur eerste contact met cliënt)
  • Intensieve begeleiding (meerdere sessies per week)
  • Multidisciplinaire aanpak (alle beschikbare methoden en therapieën worden ingezet voor duurzaam herstel)
  • Snelheid en het bewaken van meerdere processen door middel van een traject (cliënten) opvolgsysteem
  • Terug-naar-werk begeleiding (re-integratie naar werk of een werkervaringsplaats of activiteiten in de thuissituatie)

Uiteraard voldoen we aan de wettelijke richtlijnen omtrent AVG.

Contact

Wil je meer weten over onze aanpak voor preventie en maatwerk? Wij gaan graag met je in gesprek over je specifieke wensen, uitdagingen en ambities. Je kunt ons bereiken via info@vitaliteitsgroep.nl en via 088-2010500.

Vrijblijvende & gratis intake

Let op: We gebruiken cookies om er zeker van te zijn dat u onze website zo goed mogelijk beleeft. Als u deze website gebruikt gaan we ervan uit dat u dat goed vindt. meer informatie

Wij zijn er van bewust dat u vertrouwen stelt in ons. Wij zien het dan ook als onze verantwoordelijkheid om uw privacy te beschermen. Door gebruik te maken van deze website geeft u aan het privacy beleid te accepteren. Wanneer u zich aanmeldt voor een van onze diensten vragen we u om persoonsgegevens te verstrekken. Deze gegevens worden gebruikt om de dienst uit te kunnen voeren. Wanneer u e-mail of andere berichten naar ons verzendt, is het mogelijk dat we die berichten bewaren. Soms vragen wij u naar uw persoonlijke gegevens die voor de desbetreffende situatie relevant zijn. Dit maakt het mogelijk uw vragen te verwerken en uw verzoeken te beantwoorden. De gegevens worden opgeslagen op beveiligde servers van een derde partij. Wij zullen deze gegevens niet combineren met andere persoonlijke gegevens waarover wij beschikken. Onze privacyverklaring is afgestemd op het gebruik van en de mogelijkheden op deze site. Eventuele aanpassingen en/of veranderingen van deze site, kunnen leiden tot wijzigingen in deze privacyverklaring. Het is daarom raadzaam om regelmatig deze privacyverklaring te raadplegen. De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies" om u de beste surfervaring mogelijk te bieden. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten